Strategy

Strategy

בקיצור

הדבר החשוב ביותר בבואכם להחליט על שיווק המרפאה, הוא להבין מה המטרות שלכם לטווח הקצר והארוך, ולפעול בהתאם אליהן.

יצירת נוכחות דיגיטלית וביצוע שיווק באופן אקטיבי, יכולים להיות רלוונטיים ויעילים עבור רופאים בשלבים שונים בקריירה.

מטופלים שמגיעים למרפאה הפרטית ״מפה לאוזן״ הם האפשרות הטובה ביותר. שיווק רופאים, ובפרט שיווק דיגיטלי לרופאים, נועד לחזק את המצב וליצור מעגלים חדשים.

בקיצור

הדבר החשוב ביותר בבואכם להחליט על שיווק המרפאה, הוא להבין מה המטרות שלכם לטווח הקצר והארוך, ולפעול בהתאם אליהן.

יצירת נוכחות דיגיטלית וביצוע שיווק באופן אקטיבי, יכולים להיות רלוונטיים ויעילים עבור רופאים בשלבים שונים בקריירה.

מטופלים שמגיעים למרפאה הפרטית ״מפה לאוזן״ הם האפשרות הטובה ביותר. שיווק רופאים, ובפרט שיווק דיגיטלי לרופאים, נועד לחזק את המצב וליצור מעגלים חדשים.
שיווק רופאים איננו בא, ואסור שיבוא, בחלל ריק. אל ההחלטה שלכם, רופאות ורופאים, ״להפשיל שרוולים״ ולהיכנס למשחק, אתם מגיעים לאחר שנים ארוכות של לימודים, הכשרה וצבירת ניסיון קליני. כעת, עומדות בפניכם עוד שנים ארוכות של יישום כל מה שצברתם – במסגרת פעילות ציבורית ו/או פרטית. ראשית, עליכם להבין מה המטרות שלכם בטווח הקצר, הבינוני והארוך.
מיתוג, שיווק ומיצוב הרופא בתחומו, רלוונטיים בעיקר לשלושה סוגים שונים של רופאים, או ליתר דיוק – לרופאים הנמצאים בשלוש נקודות שונות בקריירה שלהם:
  1. רופאים שכבר פועלים באופן פרטי, ומעוניינים להגדיל את נפח פעילותם, לשמר אותו או לדייק את סוג המטופלים שמגיעים אליהם (מבחינת הטיפול לו הם זקוקים).
  2. רופאים אשר מתחילים לעבוד באופן פרטי, ורוצים למלא את המרפאה.
  3. רופאים צעירים שמתכננים להתחיל לפעול באופן פרטי בעתיד, ושואפים למצב את שמם ואת נוכחותם הדיגיטלית כבר כעת, בהסתכלות קדימה.
בקטגוריה הראשונה, הכוללת רופאים אשר פעילותם בשוק הפרטי בעיצומה, ניתן לזהות שאיפות שונות בגזרת שיווק המרפאה. כאן, נמצאים רופאים שחפצים בהגדלת נפח פעילותם הפרטית, ובצידם גם רופאים ותיקים, בעלי קליניקות פרטיות משגשגות, אשר כל רצונם הוא לשמר את הקיים ולהבטיח שמיצובם לא ייפגע, בעולם המשתנה והמתפתח. פריווילגיה נוספת שמספק שיווק דיגיטלי לרופאים, עבור הוותיקים מבינכם, היא היכולת לכוון לטיפולים מסוימים, ופחות לאחרים.
הקמת מרפאה פרטית חדשה, לראשונה, היא אירוע משמעותי בקריירה של כל רופאה או רופא. זאת, בין אם אתם קונים או שוכרים מרפאה משלכם, ובין אם אתם מתחילים בססייה או שתיים. המרפאה הפרטית שאתם מקימים היא העסק שלכם, ואתם בעלי העסק. נקודה חשובה במיוחד בהקמת מרפאה פרטית, כמו בכל עסק חדש, היא הלקוחות, או במקרה שלכם – המטופלים.
בחירת מיקום המרפאה, מתאם או מתאמת תורים, קניית ציוד רפואי והגעה להסדרים עם חברות הביטוח הפרטיות או השב״נים, כל תפקידם הוא להביא מטופלות ומטופלים, שיבחרו להגיע דווקא למרפאה הפרטית שלכם. לכן, שיווק רופאים בכלל, ובפרט שיווק דיגיטלי לרופאים, הפך בשנים האחרונות לאלמנט מרכזי ובעל חשיבות עליונה בניהול המרפאה הפרטית.
המונח ״מפה לאוזן״ הוא עדיין המונח החשוב ביותר בכל הקשור בהבאת מטופלים חדשים למרפאה הפרטית. מטופלים שהופכים לשגרירים מרוצים שלכם, הם בעצם השיווק הטוב ביותר שתוכלו לשאוף אליו. ועדיין, כיום – שיווק רופאים, כזה המתבצע באופן מקצועי ומדויק, בהתאם למטרות שלכם, הוא חשוב מאין כמותו. כך, אינכם מסתמכים לאורך זמן רק על ה״פה לאוזן״, ובנוסף, אתם בעצם יכולים ליצור מעגלים חדשים של מטופלים מרוצים, שימליצו עליכם.
אם כן, אין זה מפתיע שרופאות ורופאים מתחומים שונים, מאזורים שונים בארץ, בעמדות שונות ובותק שונה – פונים יותר ויותר בשנים האחרונות לעולמות הדיגיטל, ובוחרים שלא להישאר מחוץ למשחק. כאמור, הסיבות לכך הן שונות ומגוונות, ולא נצליח לפרוט את כולן כאן. מה שחשוב הוא להבין מה המטרות שלכם, איך אתם רוצים למצב את עצמכם בטווח הארוך, ומה תרצו להשיג בטווח הקצר.
לכן, כבר בפגישה הראשונה, נבקש להבין מי אתם, מה כבר עשיתם ומה אתם עוד רוצים לעשות. חשוב שנדייק יחד את נקודות החוזקה שלכם, את התחומים הספציפיים שבהם תרצו להתמקד, ומתוך כך את המסרים המרכזיים שיבססו את השיווק שלכם. כך, נוכל בשלב הבא ליצור את המעטפת השיווקית הנכונה והמתאימה ביותר עבורכם.