Google Ads & Organic

Google Ads & Organic

בקיצור

קידום במנוע החיפוש גוגל מתבסס על חיפוש אקטיבי של הקהל הפוטנציאלי שלכם.

את הקידום בגוגל ניתן לחלק לשניים – קידום אורגני ולקידום ממומן. לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות בולטים.

כמו בכל אלמנט בשיווק המרפאה שלכם, גם כאן עלינו להבין ראשית מה המטרות שלכם בטווח הקצר ובטווח הארוך, טרם ההחלטה כיצד לפעול.

 

בקיצור

קידום במנוע החיפוש גוגל מתבסס על חיפוש אקטיבי של הקהל הפוטנציאלי שלכם.

את הקידום בגוגל ניתן לחלק לשניים – קידום אורגני ולקידום ממומן. לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות בולטים.

כמו בכל אלמנט בשיווק המרפאה שלכם, גם כאן עלינו להבין ראשית מה המטרות שלכם בטווח הקצר ובטווח הארוך, טרם ההחלטה כיצד לפעול.

 

קידום בגוגל ידוע גם בשם קידום אתרים. כאן, ברשותכם, לא נשתמש במונח קידום אתרים, ונזכיר כי המטרה איננה לקדם את האתר שלכם, אלא אתכם הרופאים והרופאות. האתר הוא רק אמצעי, ולכן את קידומו נשפוט כפי שנשפוט קידום בפלטפורמות אחרות, על פי שני מדדים:
  1. חיזוק התדמית שלכם.
  2. הגדלת מספר המטופלים או דיוק סוג המטופלים (מבחינת הטיפול לו הם זקוקים).
קידום במנוע החיפוש גוגל מתבסס על חיפוש אקטיבי של הקהל הפוטנציאלי שלכם. בניגוד לרשתות החברתיות, בהן הקמפיינים שננהל יביאו את התוכן והפרסומים אל הקהל הרלוונטי הפסיבי, בגוגל, כפי שאתם בוודאי מכירים, המטופלים הפוטנציאליים יחפשו בעצמם את מה שהם מעוניינים למצוא. היתרון הגדול הוא היכולת לתת למטופל הפוטנציאלי בדיוק את מה שחיפש. חסרון יכול להיות בכל הקשור בבדיקות או טיפולים שהמודעות לעצם קיומם נמוכה מאוד. במקרים כאלה, קידום בגוגל לא יספיק לבדו, ויהיה צורך בשילוב פרסום ברשתות החברתיות. שיווק רופאים בגוגל ניתן לחלק לשתי דרכים מרכזיות, שונות בתכלית זו מזו:
  1.  Google Ads  – PPC
  2.  Google organic – SEO
בבואנו לחפש ערך כלשהו בגוגל, נמצא פעמים רבות מודעות משני סוגים. רובנו כלל לא ישים לב לכך, אך בראש העמוד ו/או בתחתיתו, יופיעו מודעות שבצידן צמד האותיות AD. אלו הן מודעות שפורסמו בגוגל, במסגרת קמפיין ממומן. בין המודעות הללו, באמצען של תוצאות החיפוש, יופיעו המודעות שגוגל בחר להציב, מבלי ששולם על כך דבר. חשוב להדגיש – גם אלו וגם אלו, דרשו לרוב עבודה של אנשי מקצוע, על מנת שיגיעו לעמודים הראשונים של תוצאות החיפוש.
הקידום הממומן (Google Ads) מאפשר לאתרים ותיקים וחדשים כאחד, להופיע בראש תוצאות החיפוש, תוך זמן קצר, באופן שמאפשר למדוד די בקלות השקעה מול רווח. עם זאת, חשוב לציין שהקידום הממומן של האתר שלכם בגוגל ימשיך רק כל עוד ננהל קמפיין פעיל, שבסיסו בתשלום שוטף לגוגל. הקידום האורגני (SEO) הוא מורכב יותר, קשה יותר למדידה, דורש סבלנות רבה יותר ולא לגמרי צפוי. למרות כל אלה, יש בו יתרון עצום – היכולת לקדם את האתר שלכם בתוצאות החיפוש האורגניות, בהסתכלות חודשים קדימה וגם שנים קדימה, בלי להסתמך רק על תשלום שוטף לגוגל לנצח. קידום זה איננו מספיק לרוב, על מנת לראות תוצאות בשטח תוך זמן קצר, אך בהחלט יכול להוות השקעה טובה לטווח הארוך.
כחלק מבניית האסטרטגיה השיווקית שלכם ושל המרפאה הפרטית שלכם, בהתחשב בגורמים שונים, כמו תקציב והעדפות אישיות, ננסה לשקף עבורכם את היתרונות והחסרונות של כל פלטפורמה, ומה יוכל להיות המסלול הטוב ביותר עבורכם לשיווק המרפאה הפרטית שלכם.